Tuolloin Victoria Adamsina tunnettu Beckham aloitti uransa paluukiertuetta suunnittelevan Spice Girls -yhtyeen Posh Spicenä vastattuaan vuonna 1994 brittiläisessä musiikkialan lehdessä The Stagessa julkaistuun mainokseen, joka oli suunnattu nuorille naisille, joilla on katuälyä, ulospäinsuuntautuneisuutta, intohimoa ja kykyä laulaa ja tanssia. Myytyään yli 85 miljoonaa levyä popyhtyeen kanssa ja mentyään naimisiin jalkapallotähti David Beckhamin kanssa Victoria Beckham löysi uuden uran muotitähtenä, joka esiintyi brittiläisen Voguen kannessa vuonna 2008 ennen ensimmäisen mallistonsa julkaisemista saman vuoden syyskuussa New Yorkissa.

Victoria beckhamin matka muoti-ikoniksi

Ensimmäinen mallisto sai kehuja

Hänen ensimmäistä mallistoaan kehuttiin kauniiksi ja tyylikkääksi, ja nyt yli 20 vuotta sen jälkeen, kun hän aloitti poptähden uransa, hän on noussut merkittäväksi muoti-ikoniksi, jonka oman vaatemerkin mallistoa on myynnissä yli sadassa maassa. Beckhamin omaa nimeä kantava muotibrändi lähti käyntiin hitaasti. Hän kertoi Lontoon muotiviikolla CNBC:n haastattelussa, että alussa hänellä oli kymmenen asua, joita hän itse esitteli ja myi sen jälkeen. Nyt hän sanoo asioiden olevan paljon monimutkaisempi, kun hänen muotimerkkinsä on kasvanut merkittävästi. Beckham ei ole koulutettu suunnittelija ja hän onkin luottanut paljon tiimiinsä, jonka avulla hän on saanut kasvatettua brändiään, jonka tuotteita myydään nyt jo yli 400 liikkeessä.Beckham kertoi CNBC:n haastattelua tehneelle Tania Bryerille, että aloittaessaan muotiuran heitä oli vain kaksi ja he tekivät ainoastaan yksittäisiä mekkoja. Nyt merkki on kasvanut eikä heidän tuotemallistonsa ei ole enää pelkästään mekkoja, vaan siihen sisältyy räätälöintiä, kutomista, ja mallisto kattaa runsaasti erilaisia vaatteita ja asusteita niiden lisäksi. Beckham kertoo oppineensa paljon tiimiltään sekä myös paljon liiketoiminnan tekemisestä. Hän ei ollut aiemmin tehnyt mitään vastaavaa, joten hänen oli pakko opetella. Beckham kertoo hankkineensa ympärilleen oikealaisia ihmisiä, joiden myötä hänen tiiminsä on kasvanut joka vuosi.

Ensimmäistä kertaa Lontoossa

Beckham esitteli ensimmäistä kertaa mallistoaan Lontoon muotiviikolla vuonna 2018, kun hän on aiemmin esitellyt vaatteitaan ainoastaan New Yorkissa. Muotinäytös järjestettiin hänen Mayfair-liikkeensä naapurissa olevassa taidegalleriassa 250 hengen yleisölle. Beckhamin yritys on kokenut hiljattain mullistuksia, kun hän palkkasi muotiveteraani Paolo Rivan toimitusjohtajaksi kesäkuussa ja Pariisissa työskentelevän Ralph Toledanon yhtiön hallitukseen maaliskuussa. Yritykseen on investoitu lisää rahaa vuoden 2017 lopussa 30 miljoonaa puntaa, ja Beckham suunnittelee uusien liikkeiden avaamista.

Ensimmäistä kertaa Lontoossa

Beckham kertoo näkevänsä tilanteen uuden luvun alkuna. Hän on hankkinut sijoittajia, uuden kaksi viikkoa sitten työnsä aloittaneen toimitusjohtajan ja hän haluaa todella saada muotimerkkinsä toimintaa eteenpäin. Hän kertoo käyttävänsä paljon aikaa tiiminsä kasaamiseen ja markkinoinnin digitaaliseen puoleen keskittymiseen. Hänen mukaansa kyseessä on nyt brändin luominen ja sen nostaminen seuraavalle tasolle, jolloin hänen täytyy tietää, että hänellä on varmasti oikeat henkilöt ympärillään tämän tavoitteen saavuttamiseksi. Hän vihjasi myös, että tulevaisuudessa häneltä saatetaan nähdä myös meikki- ja ihonhoitosarjat hänen tehtyään yhteystyötä Estee Lauderin kanssa.

Suora yhteys kuluttajiin

Itsenäisenä säilyminen on Beckhamille tärkeää, kuten myös mahdollisuus myydä tuotteita suoraan kuluttajille. Kun CNBC:n Bryer kysyi hänen mielipidettään nykyisestä jälleenmyynti-ilmapiiristä, Beckham kertoi, että haasteita tulee aina olemaan. Hänelle tärkeintä on mahdollisuus kommunikoida suoraan asiakkaan kanssa niin, että hän saa mitä haluaa ostoskokemuksestaan nopealla toimitusajalla ja että se voi olla yleisesti nautinnollinen kokemus asiakkaalle.

Beckham esiintyy useissa mainoksissa, joissa juhlistetaan hänen muotimallistoaan. Mutta vaatteiden esittelemisen sijasta hänet nähdään monien muiden poseerausten ohella muun muassa pukeutuneena ainoastaan päänsä yli vedettyyn Victoria Beckham -ostoskassiin. Beckhamin oman muotimerkin liikevaihto oli vuonna 2016 kolmekymmentäkuusi miljoonaa puntaa.